Aplikacja mobilna większości z nas kojarzy się z grami i rozrywką w naszym smartfonie lub tablecie. Czy można wykorzystać aplikację mobilna dla promocji i rozwoju własnej działalności gospodarczej? Jakie zalety przynosi inwestycja w aplikację mobilną dla naszej firmy?

Zalety aplikacji mobilnych

Strona internetowa czy aplikacja mobilna? Jeszcze pięć lat temu odpowiedzią na dane pytanie było stwierdzenie, że najlepiej inwestować w przygotowanie i rozwój strony internetowej. Warto jednak zauważyć, że w ciągu ostatnich pięciu lat dużo się zmieniło. Obecnie, smartfon jest nieodłączną częścią życia około 70 % osób. Popularności trudno zaprzeczyć, gdyż dzięki swoim rozmiarom i parametrom technicznym są idealnym urządzeniem dla pozyskiwania informacji, komunikacji i rozrywki. To właśnie ze smartfona najczęściej łączymy się z Internetem, robimy zakupy, szukamy wykonawców dla naszych zleceń lub oferujemy własne usługi.

Aplikacja mobilna jest inwestycją, która zdecydowanie się opłaca. Przeglądanie typowych stron internetowych za pomocą przeglądarki w naszym telefonie nie zawsze może być wygodne, gdyż nie ma możliwości perfekcyjnego dopasowania danej strony do wszystkich urządzeń mobilnych.

Z drugiej strony mamy aplikacje mobilne, których nawet nazwa świadczy o tym, że zostały one stworzone specjalnie pod wymagania urządzeń mobilnych, a nie jako skrócona i prostsza wersja strony internetowej.

Aplikacje mobilne i statystyka

Aktualnie, na korzystanie z przeglądarek na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety, przypada sześć razy mniej czasu użytkowników niż na korzystanie z aplikacji mobilnych.

Ilość aplikacji mobilnych na obecnym rynku rośnie jak na drożdżach. W ciągu 2018 roku na całym świecie użytkownicy pobrali ponad dziewięćdziesiąt miliardów aplikacji mobilnych, a na korzystanie z nich poświęcili prawie bilion godzin. Jest to przerażająca liczba, którą trudno wyobrazić, ale ogrom danej liczby godzin w dużym stopniu udowadnia, że aplikacje mobilne są przyszłością. Co więcej, wnioskując z statystyk związanych z ilością ściąganych aplikacji oraz czasu korzystania z nich, można wywnioskować, że w roku 2019 nas oczekuje przyrost o prawie jedną szóstą, czyli około 15 %.

Najpopularniejsze aplikacje mobilne

Nie trudno zgadnąć, jakie aplikacje są najpopularniejsze wśród użytkowników. Pierwsze miejsca od dłuższego czasu zajmują takie aplikacje społecznościowe jak Facebook oraz Instagram. W porównaniu do innych kategorii, aplikacje społecznościowe, to jedynie 2 % od obecnie dostępnych aplikacji mobilnych.

Obecnie na rynku aplikacji mobilnych jest dostępnych ponad dwieście tysięcy aplikacji firmowych, czyli inaczej zwanych biznesowych. Jest to około 10 % wszystkich dostępnych aplikacji mobilnych.

Podsumowując, inwestować warto w przyszłość i rozwój. Właśnie krokiem do przyszłości są aplikacje mobilne dla Ciebie i Twojego biznesu.

Dodaj komentarz